söndag 16 november 2008

Överföra ett inlägg från en Blogg till en annan

Här ville jag överföra ett inlägg om Twingly från "Jönsson tycker" till "Jönsson experimenterar"
Jag gör så här:

Jag startar Windows Live Writer.

I verktygsfältet för WLW klickar jag på "Blogg" och ställer in "Jönsson tycker"

I verktygsfältet för WLW väljer jag "Öppna". En dialogruta öppnas, här väljer jag "Jönsson tycker". I samma dialogruta väljer jag under Visa objekt ett tillräckligt stort antal objekt(dvs i det här fallet inlägg) för att se det inlägg jag vill föra över. Jag markerar inlägget.
Nu ska inlägget överföras till bloggen "Jönsson experimenterar". 
Jag går då in under Verktygsfältet, väljer "Blogg", och ändrar aktuell Blogg till "Jönsson experimenterar".

Sen väljer jag i verktygsfältet "Publicera", och jag får en trogen kopia av det ursprungliga inlägget i en annan Blogg.

Inga kommentarer: