lördag 6 december 2008

Google Friend Connect

Artikel HD

Bra initiativ av HD! Jag har nu blivit medlem nr 51… Jag förstår att det är ett experiment, så jag vill bara komma med ett par “pepåkanden” Jag kunde inte pinga ett inlägg jag skrev i min blogg Jönsson experimenterar, men kanske missförstod jag artikelförfattaren. Men på ett annat ställe i HD kunde jag se, att mitt inlägg blivit "pingat". Gå in under HD-->Blogg-->Länkar-->Senaste kommentarer.  Jag skyndade mig att komplettera mitt inlägg...

Kanske kan jag här tillåta mig att att komma med en pedagogisk pekpinne.  Artikelförfattaren hade rätt i att det gick att "pinga" ett inlägg till artiklen. Men han nämnde inte att man då skulle behöva Gå in under HD-->Blogg-->Länkar-->Senaste kommentarer. Så bör man nog inte göra... De flesta(i varje fall jag) förknippar "pingla" med Twingly. Men detta var inget "twingly-ping".  Försök att göra det så enkelt som möjligt för era läsare, tycker Jönsson!

Det tog tid att bli medlem: Fotot var jag tvungen att redigera(ingen stor sak) Sen tog det tid att redigera min Google profil(jag visste inte ens att jag hade en sådan)

Sen måste jag bekänna, att jag inte riktigt förstår vitsen med att vara anonym i ett socialt forum. Hur ska mina bekanta i Nordvästra Skåne kunna hitta mig, om jag presenterar mig som “mojjesnuff”?

Jag har studerat några av medlemmarna före mig, och det är övervägande journalister och webbkunniga. Inget fel i det. Men det är naturligtvis inte dessa som en tidning vill nå i längden. I ett inledningsskede är det naturligtvis fullt acceptabelt.

Sammanfattningsvis: Gratulationer och lycka till, jag är imponerad av ert initiativ! Bästa hälsningar Lars Jönsson

Inga kommentarer: